Grafika komputerowa
Informacje ogólne
Typ:monograficznyKierunek:Informatyka studia drugiego stopnia
Semestr:zimowy
Wymiar zajęć:30 godz wykładu, 30 godz laboratorium
Punkty ECTS:5
Wymogi wstępne
Wymagana jest jedynie podstawowa znajomość środowiska Linux lub WindowsZałożenia i cele przedmiotu
Celem przedmiotu jest prezentacja podstaw wiedzy związanej z technikami obliczeniowymi stosowanymi w grafice 2D i 3D, jak również umożliwienie samodzielnego wejścia w świat modelowania i renderingu.Program
Cały przedmiot jest podzielony na część teoretyczną i praktyczną. W części teoretycznej jest mowa o matematyce, fizyce światła i programowaniu, natomiast w części praktycznej wykład dotyczy samodzielnego modelowania scen 3D, oświetlania ich, oteksturowywania oraz renderowania.Sposób zaliczenia
zaliczenie pracowni: projekt semestralnyzaliczenie wykładu: egzamin pisemny
Umiejętności i kompetencje
Student zdobywa umiejętność samodzielnego pisania aplikacji rysujących w 2D/3D oraz umiejętność generowania trójwymiarowych scen i animacji za pomocą Blendera3D.Literatura
- Foley J.D., van Dam A., i inni , Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT,
- Grafika komputerowa metody i narzędzia, praca zbiorowa pod red. J. Zabrodzkiego, WNT,
- S. Wright, B Lipchak: OpenGL księga eksperta, Helion,
- Angel E., Interactive Computer Graphics: A top-down approach using OpenGL. Addison-Wesley.
- Foley et al, Introduction to Computer Graphics. Addison-Wesley.
- Angel E., OpenGL Primer. Addison-Wesley.
- Woo et al, OpenGL Programming Guide (Fourth Edition). Addison-Wesley.
- Computer Graphics and Applications � czasopismo
- Materiały z Blender Foundation, http://blender.org
- Blender: Beginners Tutorial Guide: http://download.blender.org/documentation/BlenderTutorialGuide1.tar.gz
- Blender: Dokumentacja użytkownika: http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page.pl
