Grafika komputerowa


Informacje ogólne

Typ:monograficzny
Kierunek:Informatyka studia drugiego stopnia
Semestr:zimowy
Wymiar zajęć:30 godz wykładu, 30 godz laboratorium
Punkty ECTS:5

Wymogi wstępne

Wymagana jest jedynie podstawowa znajomość środowiska Linux lub Windows

Założenia i cele przedmiotu

Celem przedmiotu jest prezentacja podstaw wiedzy związanej z technikami obliczeniowymi stosowanymi w grafice 2D i 3D, jak również umożliwienie samodzielnego wejścia w świat modelowania i renderingu.

Program

Cały przedmiot jest podzielony na część teoretyczną i praktyczną. W części teoretycznej jest mowa o matematyce, fizyce światła i programowaniu, natomiast w części praktycznej wykład dotyczy samodzielnego modelowania scen 3D, oświetlania ich, oteksturowywania oraz renderowania.

Sposób zaliczenia

zaliczenie pracowni: projekt semestralny
zaliczenie wykładu: egzamin pisemny

Umiejętności i kompetencje

Student zdobywa umiejętność samodzielnego pisania aplikacji rysujących w 2D/3D oraz umiejętność generowania trójwymiarowych scen i animacji za pomocą Blendera3D.

Literatura

  • Foley J.D., van Dam A., i inni , Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT,
  • Grafika komputerowa metody i narzędzia, praca zbiorowa pod red. J. Zabrodzkiego, WNT,
  • S. Wright, B Lipchak: OpenGL księga eksperta, Helion,
  • Angel E., Interactive Computer Graphics: A top-down approach using OpenGL. Addison-Wesley.
  • Foley et al, Introduction to Computer Graphics. Addison-Wesley.
  • Angel E., OpenGL Primer. Addison-Wesley.
  • Woo et al, OpenGL Programming Guide (Fourth Edition). Addison-Wesley.
  • Computer Graphics and Applications â�� czasopismo
  • Materiały z Blender Foundation, http://blender.org
  • Blender: Beginners Tutorial Guide: http://download.blender.org/documentation/BlenderTutorialGuide1.tar.gz
  • Blender: Dokumentacja użytkownika: http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page.pl