Grafika komputerowa


Informacje ogólne

Typ:monograficzny
Kierunek:Informatyka studia drugiego stopnia
Semestr:zimowy
Wymiar zajęć:30 godz wykładu, 30 godz laboratorium
Punkty ECTS:5

Wymogi wstępne

Wymagana jest jedynie podstawowa znajomość środowiska Linux lub Windows

Założenia i cele przedmiotu

Celem przedmiotu jest prezentacja podstaw wiedzy związanej z technikami obliczeniowymi stosowanymi w grafice 2D i 3D, jak również umożliwienie samodzielnego wejścia w świat modelowania i renderingu.

Program

Cały przedmiot jest podzielony na część teoretyczną i praktyczną. W części teoretycznej jest mowa o matematyce, fizyce światła i programowaniu, natomiast w części praktycznej wykład dotyczy samodzielnego modelowania scen 3D, oświetlania ich, oteksturowywania oraz renderowania.

Sposób zaliczenia

zaliczenie pracowni: projekt semestralny
zaliczenie wykładu: egzamin pisemny

Umiejętności i kompetencje

Student zdobywa umiejętność samodzielnego pisania aplikacji rysujących w 2D/3D oraz umiejętność generowania trójwymiarowych scen i animacji za pomocą Blendera3D.

Literatura