Animacja 3D
Informacje ogólne
Typ:monograficznyKierunek:Informatyka studia drugiego stopnia
Semestr:letni
Wymiar zajęć:30 godz wykładu, 30 godz laboratorium
Punkty ECTS:5
Wymogi wstępne
Wymagane jest ukończenie kursu Grafika komputerowaZałożenia i cele przedmiotu
Celem przedmiotu jest udostępnienie technik animacji i prezentacji trójwymiarowej za pomocą komputerów przy użyciu darmowego oprogramowania. Jako kursowy program demonstracyjny wybrany został Blender3D. W trakcie zajęć wykorzystane zostaną superkomputery równoległe, w tym klaster będący elementem projektu TAGO oraz maszyny obliczeniowe Trójmiejskiej Akademickiej Sieci Komputerowej (TASK), w szczególności Galera (ponad 5000 procesorów, moc obliczeniowa rzędu 50Tflops)Program
Przedmiot jest zorientowany na praktyczną naukę metod animacji 3D. Materiał wprowadzający w tematykę modelowania zawarty został w przedmiocie â��Grafika komputerowaâ��, dlatego główny nacisk kładziony jest na tworzenie animacji i filmów trójwymiarowych. Wykorzystywane narzędzia obejmować będą wszystkie etapy produkcji filmowej, od pisania scenariusza, poprzez StoryBoard, StoryReel, do reprodukcji, produkcji głównej oraz postprodukcji. W trakcie zajęć omówione zostanie także znaczenie i przygotowanie dźwięku w charakterze podkładu filmowego.Sposób zaliczenia
zaliczenie pracowni: projekt semestralnyzaliczenie wykładu: egzamin pisemny
Umiejętności i kompetencje
Student pozna techniki tworzenia filmów oraz nauczy się wykonywać animacje 3D technikami nowoczesnego renderingu, raytracingu i compositingu.Literatura
- Materiały z Blender Foundation, http://blender.org
- Blender: Beginners Tutorial Guide: http://download.blender.org/documentation/BlenderTutorialGuide1.tar.gz
- Blender: Dokumentacja użytkownika: http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page.pl
- Animating with Blender: How to Create Short Animations from Start to Finish, by Roland Hess, Elsevier Inc, 2009
- Bounce, Tumble, and Splash!: Simulating the Physical World with Blender 3D, Tony Mullen, Wiley Publishing Inc, 2008
- Introducing Character Animation with Blender, by Tony Mullen, Wiley Publishing Inc, 2007
