Animacja 3D


Informacje ogólne

Typ:monograficzny
Kierunek:Informatyka studia drugiego stopnia
Semestr:letni
Wymiar zajęć:30 godz wykładu, 30 godz laboratorium
Punkty ECTS:5

Wymogi wstępne

Wymagane jest ukończenie kursu Grafika komputerowa

Założenia i cele przedmiotu

Celem przedmiotu jest udostępnienie technik animacji i prezentacji trójwymiarowej za pomocą komputerów przy użyciu darmowego oprogramowania. Jako kursowy program demonstracyjny wybrany został Blender3D. W trakcie zajęć wykorzystane zostaną superkomputery równoległe, w tym klaster będący elementem projektu TAGO oraz maszyny obliczeniowe Trójmiejskiej Akademickiej Sieci Komputerowej (TASK), w szczególności Galera (ponad 5000 procesorów, moc obliczeniowa rzędu 50Tflops)

Program

Przedmiot jest zorientowany na praktyczną naukę metod animacji 3D. Materiał wprowadzający w tematykę modelowania zawarty został w przedmiocie â��Grafika komputerowaâ��, dlatego główny nacisk kładziony jest na tworzenie animacji i filmów trójwymiarowych. Wykorzystywane narzędzia obejmować będą wszystkie etapy produkcji filmowej, od pisania scenariusza, poprzez StoryBoard, StoryReel, do reprodukcji, produkcji głównej oraz postprodukcji. W trakcie zajęć omówione zostanie także znaczenie i przygotowanie dźwięku w charakterze podkładu filmowego.

Sposób zaliczenia

zaliczenie pracowni: projekt semestralny
zaliczenie wykładu: egzamin pisemny

Umiejętności i kompetencje

Student pozna techniki tworzenia filmów oraz nauczy się wykonywać animacje 3D technikami nowoczesnego renderingu, raytracingu i compositingu.

Literatura