Praca na Uniwersytecie
Do końca roku 2021 pracowałem na stanowisku naukowo-dydaktycznym, co oznaczało, że zajmowałem się badaniami naukowymi, oraz nauczaniem. Od roku 2022 więcej czasu poświęcam na nauczanie, pracując na stanowisku dydaktycznym. Najczęściej prowadzę zajęcia dla studentów, ale zdarza się także pracować z grupami innego rodzaju, np. z nauczycielami, z przedstawicielami biznesu lub z dziećmi/młodzieżą na różnym etapie edukacji. W ramach rozwoju własnego i pracowników, kolegów i koleżanek z Wydziału od czasu do czasu organizowałem Seminaria Wydziałowe. Pomagam także przy popularyzacji nauki w szczególności informatyki, w zastosowaniach takich jak grafika, animacja i efekty specjalne. Spis wszystkich swoich zajęć umieściłem na osobnej stronie o nazwie Starocie
Tematyka badawcza
Obecnie
Na stanowisku profesora dydaktycznego skupiam się na pracy dydaktycznej z uwzględnieniem nowoczesnych metod nauczania w ujęciu konstruktywistycznym. Oprócz rozbudowanej dydaktyki prowadzę także okazjonalne badania pedagogiczne i metodyczne, wypróbowując niektóre sposoby pracy zaczerpnięte z rozwiązań humanistycznych i dostosowuję je do specyfiki nauczania przedmiotów ścisłych. Swoje szczególne zadania widzę w dostosowaniu metod nauczania stosowanych podczas superwizji tutorskich prowadzonych w Cambridge lub Oxford do zapotrzebowania i wymagań studentów przedmiotów ścisłych na naszym Wydziale. Nadal prowadzę szkolenia z Blendera. Często są to jednak podstawowe kursy, bo same studia trwają za krótko i jest niestety za mało czasu na sięgnięcie po tematy zaawansowane. Są to Grafika 3D, Animacja 3D na przemian z Symulacje 3D. Od czasu do czasu zdarza mi się prowadzić także inne bardziej ciekawe tematy, np. efekty specjalne lub zastosowania zaawansowane. Oprócz tego rozszerzyłem "ofertę" akademicką o stosunkowo nowe języki programowania, takie jak Go oraz Rust. Przedmioty programistyczne są prowadzone przy wykorzystaniu moich autorskich metod z EXP (punkty doświadczenia zdobywane przez studentów podczas zajęć).
Poprzednio
Moje zainteresowania naukowe skupiały się na przepływie optycznym , wizualizacji danych , grafice 3D oraz animacji . Szukam także naukowych zastosowań dla Blendera, programu zasadniczo przeznaczonego dla artystów do tworzenia produkcji multimedialnych. W Blenderze można zrobić o wiele więcej. Wykorzystuje się go w wielu dziedzinach technicznych i naukowych, np. w astronomii , medycynie , biochemii i wielu innych. Blender jest także świetnym narzędziem w edukacji. W swojej pracy Blendera wykorzystałem już w zastosowaniach medycznych (współpraca z GUMed 2017-2019 i z Markiem Krośnickim), w astronomii z Kevinem Healy'm (USA, 2015-2016), w geologii z Brianem Zimmerem oraz Anthonym Love (USA, 2016), w fizyce ciała stałego z Anną Synak, w elektronice z Januszem Młodzianowskim i w geografii z Jeffrey'em Colbym. Oprócz tego Blender przydał mi się w szeregu projektów komercyjnych, które wykonywałem dla takich podmiotów jak np. Stocznia w Gdyni, Polski Rejestr Statków, ABB, w projekcie Mobilna Fabryka Innowacji na UG, sponsorowanym przez Santander oraz Fundusz Innowacji Dydaktycznych. Było także wiele prac mgr i zleceń, które swoim zasięgiem dotykały różnych aspektów wykorzystania technicznego, artystycznego i naukowego tego programu.
Tutoring i dydaktyka
Jak napisałem na stronie z „Zajęciami ”, byłem akredytowanym tutorem pierwszego stopnia, certyfikowanym od 2019 roku najpierw przez Collegium Wratislaviense a teraz jestem akredytowanym tutorem drugiego stopnia po szkoleniach w Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu UG . Współpracowałem z Laboratorium Inicjatyw Dydaktycznych (które zakończyło działalność w 2021r.). Od roku 2020 współpracuję z Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu powołanym w 2020 roku przez Rektora. W roku 2022 zostałem dołączony do kadry CDDiT jako trener, a w styczniu 2023 poprowadziłem moje pierwsze szkolenia dla innych pracowników UG w ramach Centrum. W trakcie swoich zajęć staram się stosować nowoczesne metody nauczania, mentoring, gamifikację, refleksyjność i eksperymentalne metody nauczania, które opracowuję sam lub implementuję wzorem innych. Aktywnie promuję i stosuję tutoring w swojej praktyce zawodowej. Przeprowadzam sesje tutorskie z tutees. W poprzednich latach działałem w projektach Mistrzowie Dydaktyki , Mistrzowie Dydaktyki: Wdrożenie , Szkoła Orłów .
Nagrody i fajne rzeczy
- Wygrana główna pula finansowania w konkursie Funduszu Inicjatyw Dydaktycznych z projektem Mobilna Fabryka Innowacji, 2014r.
- Nagroda "Nauczyciel Roku" imienia Krzysztofa Celestyna Mrongowiusza , 2015r.
- Wygrany konkurs na wyjazd stażowy do Appalachian State University w USA, 2016r.
- Awans na stanowisko profesora dydaktycznego uczelni, 20211216.
- Dołączenie do zespołu Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu jako trener, od roku akademickiego 2022/2023.
- Dziekan Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki, dr hab. Marcin Marciniak, prof. UG, powołuje mnie na okres od 1 października 2024 do 30 września 2028 roku do pełnienia funkcji Wydziałowego Koordynatora Tutoringu.
Szkolenia chronologicznie
- Certyfikacja tutorska na Akredytowanego Tutora Pierwszego Stopnia nr STA-Z/314/2019/10, kurs Szkoła Tutorów prowadzony przez Collegium Wratislaviense na UG w okresie 20190221-20190517, CW/UG: 20190517
- Szkolenie: Technologie wideokonferencyjne w edukacji. Jak sprostać nowym wyzwaniom w procesie nauczania?. Zaświadczenie wystawione przez prezesa Acnet sp.z o.o., Warszawa 20211007.
- Certyfikat nr 2/IE/2021: Idea Edukacji Akademickiej i Projektowanie Zajęć Dydaktycznych. CDDiT, semestr zimowy 2021r.
- Certyfikat nr 2/RUD/2021: Rozwijanie umiejętności dydaktycznych, ukończenie 30-godzinnego kursu, semestr zimowy, CDDiT początek 2022r.
- Zaświadczenie nr 109/TiA/04.03.2022: Twórczo i aktywizująco w pracy z tekstem naukowym - czyli jak wspierać studentów w lekturze treści trudnych. Warsztaty prowadzone przez dr Jarosława Jendzę, CDDiT 20220304.
- Certyfikat ukończenia II edycji 64-godzinnego kursu certyfikującego: Sztuka dydaktyki akademickiej, nr SDA/501/NPDN/2021/4. Collegium Wratislaviense, w okresie 20211211-20220306, Wrocław 20220306.
- Zaświadczenie nr 4/WP/10.03.2023: Wystąpienia publiczne w świecie akademickim. Warsztaty prowadzone przez dr Grzegorza Grzegorczyka, CDDiT 20230309 i 20230310.
- Zaświadczenie nr 56/PS/08.04.2022: Portfolio studenta/learning diary. Warsztaty prowadzone przez Beatę Karpińską-Musiał, CDDiT 20220408.
- Zaświadczenie nr 109/OnPiW/01.04.2022: Orientacja na proces i wynik w ocenianiu pracy studentów - pomiędzy ocenianiem wspierającym rozwój a kontrolą. Warsztaty prowadzone przez dr Jarosława Jendzę, CDDiT 20220401.
- Zaświadczenie nr 14/R-TO/04.06.2022: Rubriks - tabele oceniania. Szkolenie w CDDiT prowadzone przez dr hab. A.Kowalkowską, 20220604
- Certificate of participation in an expert study conducted using the Delphi method concerning: Review of available IT solutions in remote teaching. Technical Platform Booklet. Review of available IT solutions for on-line education. As part of the international project InCompEdu Erasmus+ Programme 2021-2023, Innovative Competence in Online Higher Education. UG WE 20221003. Polska wersja certyfikatu: Przegląd dostępnych rozwiązań IT w zdalnej edukacji. Uczestnictwo w badaniu eksperckim realizowanym metodą delficką, UG, WE 20221003.
- Zaświadczenie nr 11/WZ/07.10.2022: Wypalenie zawodowe - groźba czy nieuchronna konsekwencja chronicznego stresu w miejscu pracy?. Warsztaty prowadzone przez dr Beatę Mańkowską, CDDiT 20221007.
- Zaświadczenie nr IXMKT/WRZESIEŃ/2022/2: IX Międzynarodowy Kongres Tutoringu, uczestnictwo w kongresie zorganizowanym przez Collegium Wratislaviense, Wrocław 20220922-20220923.
- Zaświadczenie nr IXMKT/2022/120: Jak dotrzeć do serc i umysłów słuchaczy, czyli co tak naprawdę jest ważne, gdy występujesz przed ludźmi?. Szkolenie prowadzone w trakcie IX Międzynarodowego Kongresu Tutoringu przez dr Grzegorza Grzegorczyka, Wrocław 20220922.
- Zaświadczenie nr IXMKT/2022/95: Model DISC, czyli jak znaleźć klucz do komunikacji z każdym podopiecznym. Szkolenie podczas IX Międzynarodowego Kongresu Tutoringu, prowadzone przez mgr Barbarę Habrych, Wrocław 20220923.
- Zaświadczenie nr 39/VD/28.06.2023: Viva dydaktyka. Uczestnictwo w konferencji zorganizowanej przez CDDiT, UG 20230621.
- Uzyskanie uprawnień lotniczych VLOS+BVLOS, w kategorii otwartej A1+A2+A3 oraz specjalnej dla krajowych scenariuszy standardowych NSTS-1,2,5,6, wrzesień 2022r.
- Zaświadczenie nr 4/SI/15.09.2023: Szkolenie interwizyjne dla trenerów Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego, 16h, warsztaty stacjonarne, UG, CDDiT 20230914-15
- Zaświadczenie nr 4/TKEL/12.04.2023: Tworzenie kursów e-learningowych od A do Z. Warsztaty prowadzone przez dr Wojciecha Glaca, prof. UG, CDDiT 20230329 i 20230412.
- Zaświadczenie nr 7/ASN/26.10.2023: Akademickie studio nagrań - profesjonalny webinar / materiały wideo dla studentów. Warsztaty prowadzone przez dr Wojciecha Glaca, prof. UG, CDDiT 20231026.
- Szkolenia wewnętrzne w Centrum dla trenerów - Szkoła Letnia, CDDiT UG, 20240916-18
- Zaświadczenie nr XIOKT/2024/67: XI Ogólnopolski Kongres Tutoringu pod tytułem Tutoring 2.0? Mistrzowie i maszyny w dążeniu do mądrości, uczestnictwo w Kongresie zorganizowanym przez Collegium Wratislaviense, Wrocław 20240920
- Zaświadczenie nr XIOKT/GGW/2024/15: Od Homo Ludens do Homo Sapiens: Jak rozwijać mądrość we współczesnym świecie zachęcającym do nie-mądrości?. Szkolenie podczas XI Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu prowadzone przez dr Grzegorza Grzegorczyka, prof. UG, Wrocław 20240922
Działalność ogólna
- Warsztaty dla młodzieży z dziedziny tworzenia efektów specjalnych: Efekty specjalne: Rotoskopia w służbie Hollywood, wykład dla szkół podstawowych i licealnych, MFI 20240917.
- Warsztaty: "Blender - wszechstronny program do grafiki/animacji/symulacji/sfx", w ramach działalności konferencyjnej na IwE-2024, Toruń, UMK, 20240626.
- Wystąpienie: "Metoda Refleksji Powykładowych", konferencja Informatyka w Edukacji, IwE-2024, Toruń UMK, 20240628.
- Poster: "Bo expić to trzeba umieć" wystawiony podczas sesji posterowej na konferencji Viva Dydaktyka, Gdańsk, UG, 20240618.
- Referat: "Wykład naprawiony: studenci przychodzą i notują", na konferencji Viva Dydaktyka w sesji referatowej, Gdańsk, UG, 20240617.
- Przeprowadzenie szkolenia w ramach działań w CDDiT: Grafika w pracy nauczyciela (edycja 3), online, MFI+CDDiT 20240329.
- Warsztaty dla młodzieży licealnej z Tczewa podczas obchodów Dnia Liczby Pi: Fizyka Rigid-Body - symulacje, MFI 20240313
- Wykład dla młodzieży z dziedziny tworzenia efektów specjalnych: Zmień sobie kolor oczu, przygotowany i wygłoszony z okazji Międzynarodowego Dnia Liczby Pi, MFI, 20240313.
- Wykład popularnonaukowy w ramach Drzwi Otwartych UG: Dlaczego ChatGPT nie potrafi liczyć, UG WNS, 20240312.
- Wykład na zaproszenie Politechniki Gdańskiej, Wydział ETI: Animacja 3D, PG, 20231116.
- Ukończenie szkolenia "Akademickie Studio Nagrań - profesjonalny webinar / materiały wideo dla studentów" w wymiarze 6 godzin stacjonarnie w siedzibie CDDiT UG, prowadzone przez dr Wojciecha Glaca, prof. UG, 20231026, CDDiT UG
- Dzień Jakości FarU, wykład na zaproszenie z podwójną afiliacją (Instytut Informatyki UG oraz CDDiT UG), "AI - początki idiokracji?", Instytut Hydromechaniki, PG, 20231019
- Udział w międzynarodowym X Kongresie Tutoringu organizowanym przez Collegium Wratislaviense we Wrocławiu, 20230920-21
- Warsztaty dla młodzieży w ramach projektu "Zdolni z Pomorza", ścieżka fizyczno-informatyczna oraz informatyczno-matematyczna: "Fizyka Rigid-Body - symulacje", MFI 20230911, 20230912
- Warsztaty dla młodzieży w ramach projektu "Zdolni z Pomorza", ścieżka informatyczno-matematyczna:, "Fotogrametria - jak film z drona zmienić w model 3D", MFI 20230913
- Prowadzenie szkolenia pod tytułem "Animacja w pracy nauczyciela: ruch+czas=dynamika", 20230526, CDDiT
- Wystąpienie pod tytułem "Chatbot - implikacje" wygłoszone dla członków Wydziału Historycznego podczas Rady Wydziału Wydziału Historycznego, 20230526, WH UG.
- Prowadzenie 4-godzinnego szkolenia warsztatowego dla pracowników UG o nazwie "Grafika w pracy nauczyciela", 20230525, CDDiT.
- Zgłoszenie rejestracji nowego Koła Naukowego - Nan++ do Parlamentu Studentów, 20230524.
- Ukończenie szkolenia wewnętrznego w CDDiT, pod tytułem "Moodle. Tworzenie kursów e-learningowych od A do Z" prowadzonego przez prof. Wojciecha Glaca, 20230329 (cz.1), 20230412 (cz.2), CDDiT.
- Warsztaty popularnonaukowe w ramach projektu "Nauka? Taką - to ja lubię!", pod tytułem "Symulacje Rigid Body", 20230316, MFI UG.
- Rozpoczęcie kursu tutorskiego II-stopnia w Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu UG. Kurs trwa 48 godzin i rozłożony jest na szereg spotkań w trakcie semestru, 20230303,CDDiT
- Prowadzenie szkolenia dla pracowników UG o nazwie "Potencjał z kieszeni - jak wykorzystać swój smartfon aby stworzyć niezapomniane zajęcia", model O-S-O (online-stacjonarne-online), trzy grupy, 20221202-20221216, CDDiT.
- Ukończenie szkolenia wewnętrznego w CDDiT, "Wypalenie zawodowe - groźba czy nieuchronna konsekwencja chronicznego stresu na miejscu pracy?", prowadzonego przez dr Beatę Mańkowską, 20221007, UG
- Wykład inauguracyjny na otwarcie Roku Akademickiego 2022/2023, 20221003, MFI
- Zajęcia dla projektu "Zdolni z Pomorza", cztery grupy, dwa tematy: "Bądź jak Obi Wan" (o efektach specjalnych tworzonych w Hollywood), oraz zajęcia lotnicze z zastosowań wielowirnikowców i pilotowania bezzałogowych statków powietrznych "Drony - przykłady zastosowań", MFI, 20220919-21
- Warsztaty prowadzone na IWE2022 w bloku "Kształcenie zawodowe informatyków", "Grafika 3D dla początkujących", IWE2022, UMK-IM, 20220628
- Warsztaty prowadzone na IWE2022 w bloku "Kształcenie zawodowe informatyków", "Animacje/Symulacje/SFX dla zaawansowanych", IWE2022, UMK-IM, 20220629
- Referat wygłoszony na konferencji IWE2022: Informatyka w edukacji pod tytułem "Efekty specjalne w informatyce? O specjalizacji generalisty.", IWE2022, Wydział Matematyki i Informatyki UMK, Toruń, 20220628
- Ukończenie szkolenia wewnętrznego prowadzonego przez CDDiT, "Strategie udzielania informacji zwrotnej - ocenianie, docenianie, feed-back, feed-forward", prowadzonego przez dr Jarosława Jendzę, 20220615, UG
- Ukończenie szkolenia wewnętrznego prowadzonego przez CDDiT, "Rubrics - tabele oceniania", prowadzonego przez dr hab. Agnieszkę Kowalkowską, prof. UG, 20220604, UG
- Opracowanie projektu loga Wydziału MFI, w konkursie zorganizowanym przez dr Hanię Furmańczyk przeprowadzonym w dniu Święta Wydziału wygrało logo z sześcianem z literami M, F, I w środku, stosunek głosów pozytywnych w grupie studentów oraz niezależnie - pracowników wynosił ok. 60-66% za. Liczba oddanych głosów w sumie przekroczyła 200. 20220524, MFI.
- Ukończenie szkolenia wewnętrznego prowadzonego przez CDDiT, "Portfolio studenta/learning diary", prowadzonego przez dr Beatę Karpińską-Musiał, 20220408, UG
- Ukończenie szkolenia wewnętrznego prowadzonego przez CDDiT, "Orientacja na proces i wyniki w ocenianiu pracy studentów - pomiędzy ocenianiem wspierającym rozwój a kontrolą", prowadzonego przez dr Jarosława Jendzę, 20220401, UG
- Zorganizowanie III Ogólno-Wydziałowego Seminarium Dydaktycznego, i Pierwszego Seminarium Dyskusyjnego poświęconego dydaktyce, 20220331, MFI
- Ukończenie szkolenia wewnętrznego z CDDiT o nazwie "Wprowadzenie do pracy metodą problemową (PBL)", prowadzonego przez tutora, dr Grzegorza Grzegorczyka, mistrza który uczył mnie również podczas Kursu Tutorskiego, 20220317, UG
- Ukończenie 64-godzinnego kursu "SZTUKA DOSKONAŁOŚCI AKADEMICKIEJ" prowadzonego przez Collegium Wratislaviense, 20220306, CW
- Ukończenie szkolenia wewnętrznego prowadzonego przez CDDiT, "Twórczo i aktywizująco w pracy z tekstem naukowym – czyli jak wspierać studentów w lekturze treści trudnych", prowadzonego przez dr Beatę Karpińską-Musiał, 20220304, UG
- Poprawki i pomoc w drukowaniu plansz prof. M.Sysło dotyczących Historii Informatyki, praca od 20220302, MFI.
- Ukończenie szkolenia wewnętrznego z CDDiT o nazwie "Rozwijanie umiejętności dydaktycznych", prowadzone przez tutorów z CDDiT - Ewę Szymczak oraz Wojtka Glaca w cyklu 30h spotkań hybrydowych w dniach od 20211207 do 20220127, potwierdzone certyfikatem 2/RUD/2021, UG
- Awans na stanowisko profesora Uczelni, 20211216, UG.
- Ukończenie szkolenia wewnętrznego z CDDiT o nazwie "Idea edukacji akademickiej i projektowanie zajęć dydaktycznych", prowadzone przez tutorów CDDiT - Beatę Karpińską-Musiał oraz Jarosława Jendzę w cyklu spotkań od 20211026 do 20211204, potwierdzone certyfikatem nr 2/IE/2021, UG
- Eksperyment dydaktyczny: wprowadzenie gamifikacji do 15-godzinnego przedmiotu, przeprowadzenie i obserwacja procesu, semestr zimowy 2021, MFI.
- Seminarium Wydziałowe MFI: "Gamifikacja", zrealizowane w celu przybliżenia tematyki gamifikacji. Zaproszonym gościem był profesor Wojciech Glac z Wydziału Biologii. MFI 20211021
- Zajęcia warsztatowe realizowane w projekcie "Zdolni z Pomorza", "Siła w naboju", INF, 20210915, 20210916
- Zajęcia warsztatowe realizowane w projekcie "Zdolni z Pomorza", "Drony", INF, 20210913, 20210914
- Seminarium Wydziałowe MFI: "Tutoring", zrealizowane w celu przybliżenia tematyki tutorskiej dla pracowników i zaproszonych gości (gościem specjalnym jest dr Ewa Szymczak, dyrektor Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu), MFI, 20210629.
- Wystąpienie konferencyjne "A reflection about reflection" w sesji tematycznej B2 Tutoring for student growth and professional development of teachers na konferencji: The International Conference Masters of Didactics. Enhancing the teaching competences of academic teacher within the non-competition implementation w ramach projektu Mistrzowie Dydaktyki, realizowanej w ramach funduszy Operational Programme Knowledge Education Development, współfinansowaną ze środków European Social Fund (OP KED) No. POWR.04.03.00-00-0074/17, online, afiliacja MFI UG, 20210621
- Wykład wygłoszony na zaproszenie dla rocznika Informatyki Praktycznej na temat Grafiki i Animacji 3D, ok. 20210228, INF.
- Wystąpienie z wykładem z grafiki 3D pod tytułem "Grafika 3D - wybrane zagadnienia z modelowania obiektów i tworzenia materiałów PBR" na zajęciach organizowanych przez Uniwersytet Gdański "Nauka? Taka - to ja lubię!" dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych, MFI 20210222.
- Udział w kursie "Mistrzowie Dydaktyki" - "Masters of Didactics", organizowanym przez University College of London dla naukowców z Polski, UCL, 20201116-20201211.
- Wykład na zaproszenie Politechniki Gdańskiej, Wydział ETI: Symulacje 3D, 20201201, PG ETI.
- Wykład na zaproszenie Politechniki Gdańskiej, Wydział ETI: Animacja 3D, 20201117, PG ETI.
- Wykłady online dla studentów studiów dziennych i zaocznych zgodnie z harmonogramem planu zajęć. MFI UG, semestr zimowy 2020/2021.
- Referat na konferencji, "Blender jako narzędzie dla wspomagania pracy nauczycieli przedmiotów ścisłych", wygłoszony dla uczestników konferencji organizowanej przez Polskie Towarzystwo Informatyczne, XVII Konferencja Informatyka w Edukacji, IWE2020, wrzesień 21-23, 2020, UMK
- Konferencja, Warsztaty dla początkujących, "Podstawy Grafiki i Symulacji 3D dla nauczycieli i wykładowców", zajęcia dla uczestników konferencji organizowanej przez Polskie Towarzystwo Informatyczne, XVII Konferencja Informatyka w Edukacji, IWE2020, wrzesień 21-23, 2020, UMK
- Konferencja, Warsztaty dla zaawansowanych, "Blender jako narzędzie do wspomagania pracy nauczycieli przedmiotów ścisłych", zajęcia dla uczestników konferencji organizowanej przez Polskie Towarzystwo Informatyczne, XVII Konferencja Informatyka w Edukacji, IWE2020, wrzesień 21-23, 2020, UMK
- W trakcie epidemii: wykłady online oraz streaming dla studentów zgodne z programem i prowadzonymi przedmiotami.
- Warsztaty dla Lęborka - wprowadzenie do symulacji 3D i fizyki Rigid Body, MFI, 20200302
- Wystąpienie konferencyjne: A. Sabisz, W. Bzyl, P. Arłukowicz, B. Brzeska, i A. Szarmach, „Program do automatycznej segmentacji mięśni uda i wyliczenia zawartości tłuszczu wewnątrzmięśniowego na podstawie sekwencji DIXON”, w 42 Zjazd Polskiego Lekarskiego Towarzystwa Radiologicznego, PLTR 2019, Gdańsk 6-8.06.2019 streszczenia, 2019, s. 64.
- Udział w spotkaniu Centrum Tutorów UG na Wydziale Oceanografii UG, Gdynia, 20190617
- Udział w VI Kongresie Tutoringu we Wrocławiu i czterech sesjach warsztatowych, Wrocław, Uniwersytet Przyrodniczy, 20190531-20190601
- Warsztaty dla grupy zwiedzającej Wydział (Lębork?) "Rigid Body Simulations", INF, 20190523
- Spotkania Akademickie: "Wylataj sobie model 3D" oraz "Drony w służbie modelowania 3D", dwie grupy Zdolnych z Pomorza, + zajęcia lotnicze za zgodą EPGD TWR (Kontrola ruchu/wieża lotniska Rębiechowo w Gdańsku), INF, 20190518
- Ukończenie 64-godzinnego kursu z Collegium Wrastislaviense: Szkoła Tutorów Akademickich, zakończone zdobyciem certyfikatu tutorskiego I stopnia, WE, 20190517
- Warsztaty: "XDF defrag: odmiana e-sportu", wejście otwarte dla 3 grup, MFI TA, 20190319
- Rozpoczęcie certyfikowanego kursu tutoringu Oxfordzkiego: Szkoła Tutorów, WE, od 20190220
- Zajęcia dla grupy z Technikum Łączności, która chciała zwiedzić wydział: Defrag/Speedrunning, INF, 20190205
- Warsztaty dla grupy z Lęborka, organizator: N.Mrożek, MFI, 20190129
- Udział w projekcie tutoringowym "Szkoła Orłów", MFI, start od stycznia 2019
- Piotr Arłukowicz: Animacja 2. Wykład na zaproszenie PG ETI, 20181214
- Piotr Arłukowicz: Animacja 1. Wykład na zaproszenie PG ETI, 20181207
- Współpraca: przygotowanie sceny wirtualnej dla Laboratorium TV, WNS, 20181130
- Piotr Arłukowicz, Rozwój najlepszego programu do grafiki 3d, Seminarium MFI, 20181115
- Organizacja Mini-konferencji: Blender Day 2018, MFI+PKB, 20181110
- Organizacja spotkania z firmą 4Vision z Warszawy, MFI, 20181107
- A.Synak, R.Fudala, I.Gryczynski, L.Kułak, S.Shah, I.E.Serdiuk, B.Grobelna, P.Arłukowicz, A.Kubicki, P.Bojarski, AMCA to TAMRA long range resonance energy transfer on a flexible peptide, doi: https://doi.org/10.1016/j.dyepig.2018.05.019, Dyes and Pigments, Volume 158, November 2018, Pages 60-64, doi: https://doi.org/10.1016/j.dyepig.2018.05.019.
- Piotr Arłukowicz: Czy prawda ekranu istnieje. Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów w projekcie "Zdolni z Pomorza", tym razem zajęcia z tworzenia efektów specjalnych, 20171202, INF
- Piotr Arłukowicz: Programowanie w Linuxie jako przejaw władzy nad komputerem. Spotkania Akademickie, INF 20170311.
- P.Arłukowicz, J.Kowalik, Estimating Speedup Of Parallel Programs, TopHPC2017: "High Performance Computing and Big Data: Ecosystem and Convergence", submission 12, 11-2017
- P.Arłukowicz, J.Kowalik, Architecture, Programming and Performance of MIC Phi Coprocessor, International Journal of Advanced Research in Science, Engineering and Technology, ISSN: 2350-0328, Vol. 4, Issue 9, Sept 2017
- Rozpoczęty projekt GALERY v3, w piątki co tydzień - zimowy semestr 2017/2018 roku
- Ukończona recenzja dla Interactive Technology and Smart Education (ITSE-08-2017-0040): Offering a framework for value co-creation in virtual academic learning environments, 20171008, MFI
- Prezentacja: B.W.Zimmer, P.Arłukowicz, G.Montieth, and L.Richardson, High-precision photogrammetry for change detection in non-georeferenced data sets. IAVCEI Scientific Assembly, OR, USA, sierpień, 2017
- Warsztaty z Blendera dla grupy z Lęborka, 20170203, INF
- Publikacja: P.Arłukowicz, J.Kowalik, Applying Program Evaluation and Review Technique to Parallel Computing, International Journal of Science and Engineering Investigations, vol. 5, issue 59, December 2016, ISSN:2251-8843.
- Publikacja: P.Arłukowicz, J.Kowalik, Speeding Up Computers, Wydawnictwo UG, 2016, zgłoszona do publikacji
- Piotr Arłukowicz: Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów z tytułu Spotkań Akademickich, 20161203, INF
- Piotr Arłukowicz: Blender, Wykład z cyklu Fascynacje Informatyczne 20161214, INF
- Organizacja Blender Day - mini konferencja, 20161119, INF
- Recenzja manuskryptu dla Informatica: Sampling and Reconstruction Strategies in Interactive Rendering, 20161017, INF
- Regular one-semester course: Freedom, Art and Data, co-teaching with prof. Mark Nunes, Spring Semester Appalachian State University, 201601-05
- Montieth, G.H., Zimmer, B.W., Arłukowicz, P., and Richardson, L., Photogrammetric methods in scientific measurement; quantifying volume and accuracy of 3D spatial models. Poster in Abstracts with Program. Student Research and Creative Endeavors; Appalachian State University, Boone, NC, USA, 201603-04
- Richardson, L., Zimmer, B.W., Arłukowicz, P., and Montieth, G.H.: Photogrammetry; Rendering 3D figures from 2D pictures to measure erosion. Poster in Abstracts with Program. Student Research and Creative Endeavors; Appalachian State University, Boone, 2016, NC, USA
- Piotr Arłukowicz: 3d-simulation, International University Open Workshop, ASU ABL, 20160318
- Piotr Arłukowicz: 3d-animation, International University Open Workshop, ASU ABL, 20160317
- Piotr Arłukowicz: 3d-materials, International University Open Workshop, ASU ABL, 20160229
- Piotr Arłukowicz: 3d-materials, International University Open Workshop, ASU ABL, 20160226
- Piotr Arłukowicz: 3d-modeling, International University Open Workshop, ASU ABL, 20160221
- Piotr Arłukowicz: 3d-modeling, International University Open Workshop, ASU ABL, 20160219
- Piotr Arłukowicz: Using Blender Open-Source Software for scientific Data Visualizations, NCSA Conference: Doing Justice: Community, Social, or Criminal, WFU, 20160212
- Piotr Arłukowicz: Blender. Workshop: Beginners session (2), ASU ABL, 20160129
- Piotr Arłukowicz: Blender. Workshop: Beginners session (1), ASU ABL, 20160128
- Piotr Arłukowicz: Short Blender presentation, Senior Seminar z Kristan Cockerill, ASU, LLC, 20160119
- Piotr Arłukowicz: Tajniki modelowania w programie Blender, wykład + warsztat, 20151209, Słupsk, MBP
- Wykład + warsztaty pod tytułem "Techniki filmowych efektów specjalnych (keying/tracking/rotoscoping)", 20151126, MFI
- Opracowywanie nowego przedmiotu dla Appalachian State University, Faculty of Cultural, Gender and Global Studies, "Freedom, Art and Data", APP, 201511
- Piotr Arłukowicz: Animacja 3D, Wykład na zaproszenie PG WETI cz. 2, 20151110, WETI PG
- Piotr Arłukowicz: Animacja 3D, Wykład na zaproszenie PG WETI cz. 1, 20151103, WETI PG
- Piotr Arłukowicz: Co nie było, a jest. Wykład popularnonaukowy dla Absolwentów, 20150627, MFI
- Zaproszenie Kevina Healy'ego z Mesa Community College, AZ, USA, odczyt dnia 20150528, MFI
- Prezentacja Mobilnej Fabryki Innowacji na ogólnowydziałowym stanowisku, MFI, 20150521-20150522
- Piotr Arłukowicz: Sekrety produkcji efektów specjalnych, Wykład popularnonaukowy: MFI, 20150521, XIII BFN
- Wygrany staż naukowy w Appalachian State University, NC, USA, 201504, okres od stycznia do maja 2016
- Recenzja dla Interactive Technology and Smart Education, manuskrypt ID ITSE-02-2015-0001: Factors Affecting Acceptance and Use of ReWIND: Validating the Extended Unified Theory of Acceptance and Use of Technology, ITSE, marzec-kwiecień, 2015
- Nagroda Mrongowiusza i tytuł 'Wykładowca Roku 2015', UG, 20150320
- Piotr Arłukowicz: Mobilna Fabryka Innowacji, Seminarium otwierające w ZSI. INF, 20141009
- Wygrany konkurs Santander Universitades 2014 w edycji tegorocznej, z projektem Mobilna Fabryka Innowacji, UG, 20140901
- Piotr Arłukowicz: Dokąd zmierzasz edukacjo; jakie odpowiedzi daje neurodydaktyka, Wykład na temat działania mózgu i neurodydaktyki, INF, 20140215.
- Piotr Arłukowicz: Sztuka dobrych wystąpień. Seminarium INF, 20140314
- Piotr Arłukowicz: O naszym mózgu. Wykład popularnonaukowy, INF, 20140411
- Piotr Arłukowicz: Światło. Wykład dla Fundacji "Bez rutyny", INF, 20140614
- Piotr Arłukowicz: Blender3d - przegląd możliwości. Referat na konferencji WGK-2013 PG, WGK, 20130908
- Organizacja konferencji międzynarodowej Yet Another Blender Conference, YABC-2013, PPNT, Gdynia 1-2 czerwca 2013.
- Piotr Arłukowicz: Tworzenie efektów specjalnych w produkcjach Hollywood, XII BFN, MFI
- Piotr Arłukowicz: Kurs modelowania 3D dla Architektury. Kwiecień-maj 2013, PG
- Piotr Arłukowicz: Kurs modelowania 3D w programie Blender, początek: styczeń 2012, TASK
- Tłumaczenie książki "Using OpenCL", wyd. IOS Press, początek: 20111101 (projekt anulowany, 20120101)
- Początek pracy nad autorskim projektem "Virtual Lecturer", 20111003
- Rozpoczęcie współpracy w projekcie PRACE, TASK, 20110901
- Wejście do projektu PLGRID, współpraca z TASK, 20110501
- Piotr Arłukowicz: Pokaz animacji komputerowych. Wykład popularnonaukowy INF, 20110526, IX BFN
- Janusz Kowalik, Piotr Arłukowicz: Programowanie równoległe: MPI, przeprowadzenie szkoleń w TASK, 20110524-20110531
- Piotr Arłukowicz: Animacja i dźwięk w informatyce, wykład INF, 20110321
- Piotr Arłukowicz: Cykl wykładów dla zainteresowanych: Wysokowydajne obliczenia na kartach graficznych, wykłady MFI, 201102-201106
- Początek współpracy przy pisaniu książki Using OpenCL z Januszem Kowalikiem i Tadeuszem Puźniakowskim, 201101-201109
- Piotr Arłukowicz: Introduction to GPU programming, the last lecture of Programming computers and large matrix computations, Seminarium MFI, 20101021
- Janusz Kowalik, Piotr Arłukowicz, Fast Hybrid Computing: Principles, Programming and Numerical Algorithms, Seminarium MFI, 20101012
- Piotr Arłukowicz: Introduction to CUDA programming; A Tutorial, talk delivered at HPC2010 Workshop , Centraro, Italia, 20100624
- Piotr Arłukowicz, Janusz Kowalik: Hybrid technologies for parallel computing, Seminarium TASK, 20100512
- Piotr Arłukowicz: Introduction to GPU programming, Seminarium WC, 20100505
- Piotr Arłukowicz: High performance computing, Seminarium o GPU i programowaniu w CUDA, IM, 20100529
- Projekt animacji 3d wydziału MFI, prezentacja trzech dziedzin nauki w GB, 20100123:16-20
- Piotr Arłukowicz, Janusz Kowalik: Hybrid computing for solving high performance problems, IM, 20091023
- Piotr Arłukowicz, Janusz Kowalik: Hybrid computing for solving high performance problems, Seminarium IM, 20091014
- Projekt: Animacja 3d wydziału MFI, start: luty 2009, koniec pierwszego etapu: maj 2009 + prezentacja na WWW UG
- Piotr Arłukowicz: Animacja 3d. Wykład popularnonaukowy na Bałtyckim Festiwalu Nauki, MFI, 20090528, VII BFN
- Piotr Arłukowicz: Wysokowydajne obliczenia na kartach graficznych, Seminarium WC, 20090422
- Piotr Arłukowicz: Programowanie kart graficznych, Seminarium INF, 20090402
- Projekt własny: Projekt wielkoskalowego renderingu, TASK, 20081114
- Piotr Arłukowicz: Matematyka Kostki Rubika, Wykład popularnonaukowy na Bałtyckim Festiwalu Nauki, INF, 20080529, VI BFN
- Piotr Arłukowicz: Proste hacki programistyczne, edycja 2, Wykład popularnonaukowy na Bałtyckim Festiwalu Nauki, INF, 20080310, TA
- Piotr Arłukowicz, Wojciech Czernous: Numerical method of bicharacteristics for quasilinear partial function differential equations. Computational Methods In Applied Mathematics, Vol.8 (2008), No.1, pp.21-38, 20080116, plik
- Dołączenie do projektu G.A.S.P.S., IMFiI+IPIPAN, 20080108
- Piotr Arłukowicz: Proste hacki programistyczne. Wykład popularnonaukowy na Bałtyckim Festiwalu Nauki, IM, 20070525, V BFN
- Piotr Arłukowicz: Perl6 - istnieje, czy nie istnieje. Wykład popularnonaukowy na Bałtyckim Festiwalu Nauki, IM, 20070524, V BFN
- Piotr Arłukowicz: Artefakty i dowcipy programistyczne. Wykład popularnonaukowy na Bałtyckim Festiwalu Nauki, IM, 20060525, IV BFN
- Piotr Arłukowicz: Algorytmy CSP i Monte-Carlo w chemii teoretycznej. Seminarium IM, 20051214
- Adam Liwo, Piotr Arłukowicz, Stanisław Ołdziej, Cezary Czaplewski, Mariusz Makowski, Harold A. Scheraga: Optimization of the UNRES Force Field by Hierarchical Design of the Potential-Energy Landscape. 1. Tests of the Approach Using Simple Lattice Protein Models. Journal of Physical Chemistry B, 2004, 108 (43), pp.16918-16933, 20041002
- Adam Liwo, Piotr Arłukowicz, Cezary Czaplewski, Stanisław Ołdziej, Jarosław Pillardy, Harold A. Scheraga: A method for optimizing potential-energy functions by a hierarchical design of the potential-energy landscape: application to the UNRES force field. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. 02/2002; 99(4):1937-42.
- Jarosław Pillardy, Cezary Czaplewski, Adam Liwo, William J. Wedemeyer, Jooyoung Lee, Daniel R. Ripoll, Piotr Arłukowicz, Stanisław Ołdziej, Yelena A. Arnautova, and Harold A. Scheraga: Development of Physics-Based Energy Functions that Predict Medium-Resolution Structures for Proteins of the α, β, and α/β Structural Classes. Journal of Physical Chemistry B, 2001, 105 (30), pp 7299–7311, Publication Date (Web): July 03, 2001 (Article), DOI: 10.1021/jp0111012
Legenda dotycząca skrótów
- Warsztaty lub jakieś interaktywne zajęcia.
- Wykład lub inna forma jednostronnego nadawania.
- Trochę jak warsztaty ale bardziej jak seminarium.
- Wykład naukowy, odczyt, konferencja lub wybitnie uniwersytecka akcja.
- Nagroda lub osiągnięcie
- Inne bardziej nietypowe działania, zdarzenia, akcje lub projekty.
- Rozpoczęcie lub zakończenie jakiegoś działania.
- Zdobycie kwalifikacji, ukończenie szkolenia, itp.
- ASU
- Appalachian State University (USA)
- ABL
- Anne Belk Library (ASU)
- BFN
- Bałtycki Festiwal Nauki
- CDDiT
- Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu
- CW
- Collegium Wrastislaviense
- IM
- Instytut Matematyki (UG)
- INF
- Instytut Informatyki (UG)
- LLC
- Living Learning Center (ASU)
- MBP
- Miejska Biblioteka Publiczna
- MFI
- Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki (UG)
- PG
- Politechnika Gdańska
- TA
- Targi Akademia (UG)
- UMK
- Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu
- UMK-IM
- Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Matematyki i Informatyk
- WC
- Wydział Chemii (UG)
- WE
- Wydział Ekonomii UG, Sopot
- WFU
- Wake Forest University (USA)
- WGK
Warsztaty Gier Komputerowych, konferencja- WH
- Wydział Historyczny UG