Wstęp do programowania


INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Gr. 2, drugi rok informatyki praktycznej
Zajęcia odbywają się w środy w godzinach 10:30-13.00
Można mieć 2 nieusprawiedliwione nieobecności w trakcie semestru

Zaliczenie:
  1. Kolokwium w połowie semestru; trzeba je zdać co najmniej na 50% + 1 pkt, żeby ocenie podlegał projekt
  2. Projekt - większy skrypt pokazujący umiejętności i wiedzę zdobytą przez cały semestr; trzeba zdobyć co najmniej 50% + 1 pkt, aby zaliczyć pozytywnie laboratorium
  3. Ocena końcowa O = K + P, gdzie K to punkty z Kolokwium, a P z Projektu oraz K = 40%O, P = 60%O
ZADANIA:

  1. Laboratorium 1: wprowadzenie do Pythona, typy danych

    link dla pierwszego roku
    Materiały pomocnicze
    Interpreter Pythona
    Środowisko PyCharm

  2. Laboratorium 2: schematy blokowe, operatory logiczne, instrukcja warunkowa "if"

    ZADANIA

  3. Laboratorium 3: pętle while i do-while

    ZADANIA

  4. Laboratorium 4: pętla for

    ZADANIA

  5. Laboratorium 5: pętla for cd., listy i krotki

    ZADANIAa
    ZADANIAb

  6. Laboratorium 6: listy zagnieżdżone

    ZADANIA

  7. Laboratorium 7: funkcje

    ZADANIA

  8. Laboratorium 8: rekurencja

    ZADANIA

  9. Laboratorium 9: kolokwium


  10. Laboratorium 10: słowniki

    ZADANIA
    Zad. 4
    Napisz skrypt, który będzie zawierał małą bazę danych przechowującą dane uczniów wraz z ich ocenami z poszczególnych przedmiotów. Dane powinny być przechowywane w liście zawierającej słowniki. Klucze ustal wg własnego uznania. Zdefiniuj funkcje, które umożliwią wykonywać operację CRUDS:

    funkcja, która umożliwi(ą) dodanie nowego ucznia (CREATE). Funkcja jako argument powinna przyjąć dane, które powinny być dodane oraz zwrócić listę zawierającą nowo dodane dane.

    funkcja/funkcje, która zwróci(cą) informację na temat określonych danych (READ). Funkcja jako argument powinna przyjąć jakieś dane i zwrócić jakąś informację odnośnie pobranych danych. Przykładowo zwracamy informację jakie oceny ma uczeń, którego numer PESEL został podany jako argument. Możesz stworzyć kilka funkcji zwracających informację wedle własnego uznania.

    funkcja/funkcje, która umożliwi(ą) zmianę danych (UPDATE). Funkcja jako argument powinna przyjąć dane na podstawie, których chcemy zmienić wartości i wartości, na które mają być one zmienione oraz zwraca listę z odpowiednio zawierającą wszystkie dane z odpowiednimi modyfikacjami. Przykładowo zmiana ocen (podajemy oceny jako argument) uczniów o podanym numerze PESEL. Możesz stworzyć kilka funkcji zwracających informację wedle własnego uznania.

    funkcja/funkcje, która umożliwi(ą) usunięcie istniejącego ucznia (DELETE). Funkcja jako argument powinna przyjąć informację na podstawie, których chcemy usunąć dane oraz zwrócić nową listę nie zawierającą odpowiednich danych. Przykładowo usunięcie uczniów, którzy mają na nazwisko Kowalski.

    funkcje wyszukiwania wyszukiwania (SEARCH), które wyszukują dane spełniające określone, kryteria oraz zwracają listę przechowującą dane (słowniki), które je spełniają, np.: operacja znajdywania uczniów, którzy posiadają średnią arytmetyczną ocen od podanej. operacja znajdywania przedmiotu z którego średnia arytmetyczna jest największa.

    Wszystkie funkcje mogą też przyjąć aktualną bazę danych jako argument i inne dodatkowe rzeczy jeśli uznasz to za konieczne. Przetestuj działanie utworzonych funkcji.
  11. Laboratorium 11: operacje na plikach

    https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ajMuex7wJXdjSiJ3Ikiteo5BJHEeqXfysRgI49blv1Dg1%40thread.tacv2/1670332616273?context=%7b%22Tid%22%3a%222d9a5a9f-69b7-4940-a1a6-af55f35ba069%22%2c%22Oid%22%3a%22f03d1fc3-048f-4f35-9ab6-ccbae865178c%22%7d
    ZADANIA
  12. Laboratorium 12: algorytmy

    https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ajMuex7wJXdjSiJ3Ikiteo5BJHEeqXfysRgI49blv1Dg1%40thread.tacv2/1670332616273?context=%7b%22Tid%22%3a%222d9a5a9f-69b7-4940-a1a6-af55f35ba069%22%2c%22Oid%22%3a%22f03d1fc3-048f-4f35-9ab6-ccbae865178c%22%7d
    ZADANIA
    https://webwhiteboard.com/board/7fujnlmdvqvIRCCyNRtYouGbHExg8oww/
  13. Laboratorium 13: Omówienie projektu

    Wymagania projektu
    Wieże Hanoi
  14. Laboratorium 14:Obiektowość Pythona, poprawa kolokwium

    Obiekty

  15. Laboratorium 15

    Oddawanie projektów, wystawianie ocen

    Oceny