while warunek:
instrukcje do wykonania w pętli, jeżeli warunek jest spełniony
while True:
instrukcje do wykonania w pętli, jeżeli warunek jest spełniony (True - zawsze jest spełniony)
if not warunek:
break
for zmienna in range(wartość1, wartość2, wartość3):
instrukcje do wykonania w pętli
wartość1 - początkowa wartość zmiennej (domyślnie: 0)
wartość2 - końcowa wartość zmiennej, która nie zostanie przekroczona
wartość3 - wartość określająca o ile zwiększona ma być wartość zmiennej (domyślnie: 1)
Powyższa pętla "for" jest równoważna z fragmentem skryptu o następującej postaci:
zmienna = wartość1
while zmienna < wartość2:
instrukcje do wykonania w pętli
zmienna = zmienna + wartość3 # bądź znak "-" zamiast "+" w wersji dekrementacjnej
* ** *** **** ***** ***** **** *** ** *Wejście: Zmienna n przechowująca dodatnią liczbę całkowitą, będące wysokością trójkąta. Wyjście: Na ekranie pojawiają się 2 ”trójkąty prostokątne” skierowane w lewą stronę od góry i dołu z gwiazdek o podanej wysokości przez użytkownika. Warunki poprawności zadania: Po podaniu wysokości przez użytkownika pojawiają się 2 ”trójkąty prostokątne” skierowane w lewą stronę od góry i dołu z gwiazdek o podanej wysokości przez użytkownika
* ** *** **** ***** ***** **** *** ** *Wejście: Zmienna n przechowująca dodatnią liczbę całkowitą, będące wysokością trójkąta. Wyjście: Na ekranie pojawiają się 2 ”trójkąty prostokątne” skierowane w prawą stronę od góry i dołu z gwiazdek o podanej wysokości przez użytkownika. Warunki poprawności zadania: Po podaniu wysokości przez użytkownika pojawiają się 2 ”trójkąty prostokątne” skierowane w prawą stronę od góry i dołu z gwiazdek o podanej wysokości przez użytkownika.
* *** ***** ******* ********* |_|Wejście: Zmienna n przechowująca dodatnią liczbę całkowitą, będące wysokością ”choinki”. Wyjście: Na ekranie pojawia się ”choinki” z gwiazdek wraz z ”korzeniem” na środku. Warunki poprawności zadania: Po podaniu wysokości przez użytkownika pojawia się ”choinka” z gwiazdek wraz z korzeniem. Upewnij się, że odpowiednia, że po podaniu liczby pojawia się ”choinka” o odpowiedniej długości wraz z ”korzeniem” na środku.
1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 3 1 1 1 2 1 1 1 1 2 2 1 1 1 2 3 1 1 1 3 1 ... 3 3 3 3 1 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3Wejście: Zmienna n przechowująca dodatnią liczbę całkowitą. Wyjście: Na ekranie pojawia się wszystkie kombinacje umieszczenia liczb całkowitych z zakresu 1...n. Warunki poprawności zadania: Po podaniu liczb całkowitej przez użytkownika pojawiają się wszystkie kombinacje rozmieszczenia liczb całkowitych z zakresu od 1 do n w taki sposób, że jedna liczba może zostać umieszczona w kilku pudełkach.
Podaj haslo: kot Podaj ilosc powtorzen: 3 Powtorz haslo 1: kot123 Powtorz haslo 1: kot Powtorz haslo 2: kotek Powtorz haslo 2: kocurek Powtorz haslo 2: kot Powtorz haslo 3: kot Dziekuje podales prawidlowe haslo 3 razyWejście: Zmienna n przechowująca liczbę całkowitą, będącą liczbą powtórzeń oraz zmienna haslo przechowująca podane hasło. Wyjście: Na ekranie pojawia się komunikat informujący użytkownika, że podał poprawne hasło n razy. Warunki poprawności zadania: Po podaniu prawidłowo hasła na ekranie powinien pojawić się odpowiedni komunikat. Upewnij się, że po wpisaniu nieprawidłowego hasła, program poprosi użytkownika o podanie prawidłowego hasła kolejny raz oraz, że podane hasło zostanie ponownie wpisane n razy.