Opisy przedmiotów
Opisuję tutaj swoje zajęcia, które prowadziłem lub prowadzę w ostatnich latach.
Sylabus jest skróconym planem przedmiotu w którym zawarte są najważniejsze cele i zagadnienia, jakie dany przedmiot wnosi w życie studenta. W sumie to nie jest sylabus w sensie ścisłym. Jest to mój "plan orientacyjny", który zwykle powstaje przed zajęciami, a potem - "w trakcie" - jest przeze mnie trochę modyfikowany, aby dostosować zajęcia do grupy. Czasami zmiany te są niewielkie (zwłaszcza po latach, gdy już wiem co i jak ludzie łapią i w jakim tempie) a czasami dość znaczne, bo grupa miała np. swoje cele i zainteresowania. Zmiany poważne zdarzają się jednak bardzo rzadko.
Grafika 3D
Przedmiot, który wprowadziłem w 2008 roku, a którego wcześniej w ofercie Wydziału MFI nie było. Szybko okazało się, że jest to jeden z bardziej lubianych przedmiotów, który daje konkretne bazowe umiejętności przydatne na rynku tam gdzie wykorzystuje się media. Dzięki prowadzeniu tego przedmiotu przez ponad 14 lat ustaliłem dość dobrą strukturę kursu i jego wewnętrzne zależności.
Animacja 3D
Przedmiot, który wprowadziłem w 2010 roku, a którego wcześniej w ofercie Wydziału MFI nie było. Jest to jednocześnie bardziej zaawansowana kontynuacja przedmiotu Grafika 3D. Jest to kurs, który dość dobrze oddaje większość zagadnień istotnych dla animacji, ale mimo to nadal wprowadzam w nim drobne zmiany.
Symulacje 3D
Gdy na Animacji było zbyt wiele materiału, wydzieliłem osobny przedmiot, który zaistniał po raz pierwszy w tej postaci w 2019 roku. Opowiadam na nim o różnych metodach symulacji rzeczywistości a studenci poznają zaawansowane techniki animowania obiektów i zjawisk niemożliwych do opracowania manualnego. Przedmiot dla zaawansowanych oraz dla tych, którzy ukończyli wcześniej "Animacja 3D".
Do opracowania zostały mi: Efekty specjalne SFX, Programowanie w: Golang, Ruby, Perl, C i parę innych.