Galery

Galery - jak podaje SJP, są to ciężkie prace polegające na wiosłowaniu na galerze, a także kara polegająca na zesłaniu na takie prace. W przypadku naszych zajęć faktycznie może być ciężko, ale tylko dlatego, że pracujemy nad tematami, które są trudne, ekscytujące i wspaniałe!

Obecny status

Galery jako dodatkowe zajęcia są obecnie zawieszone. Dziękuję wszystkim zainteresowanym za udział w trakcie semestru 2017/2018. Następnych zajęć nie będę prowadził w semestrze letnim 2018, ponieważ cieszyły się one bardzo marginalnym zainteresowaniem. Czasami nie przychodził nikt, lub jedna lub dwie osoby (mimo ogłoszenia na całym Wydziale). Dla mnie jest to dodatkowe pięć godzin w pracy, podczas których w zasadzie nie robić nic poza wyjaśnieniem paru umiarkowanie prostych problemów nielicznym obecnym. Odczułem że mogę zrobić więcej gdy czas zainwestuję w inne działania. Gdyby nadal byli chętni aby porozmawiać o jakichś ciekawych tematach, zapraszam na konsultacje. Możliwe, że trakcie semestru odbędą się zajęcia dedykowane jakiejś grupie, która przyjeżdża gościnnie, ale takie sprawy należy wcześniej zapowiedzieć i zorganizować.

Cel zajęć

Celem tych zajęć jest "zrobienie czegoś fajnego w grafice, animacji lub grach, przy użyciu Blendera". Taka definicja zakłada, że przychodzisz na nie przygotowany, z własnym pomysłem, a grupa, i ja sam, pomagamy Ci rozwiązać tematy, które są dla Ciebie ważne. Młodzież ze szkół może liczyć na wsparcie i wyjaśnienia trudnych tematów, oraz pewne dobre podpowiedzi. Dotychczas w tych zajęciach brały osoby, które były studentami, uczniami liceów trójmiejskich, gimnazjalistami i nawet uczniami ze szkoły podstawowej. Każdy przyszedł z własnym projektem: ktoś robił grę, ktoś inny animację inspirowaną światem minecrafta, ktoś chciał wykonać efekty specjalne do filmu. Każdej z tych osób odrobinę pomogłem, mam nadzieję.

Materiały i pliki

Czasami potrzebne są jakieś natchnienia, i inspiracje, dlatego zamieszczam poniżej niektóre pliki przydatne w trakcie zajęć, i poza nimi. Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą, chciałbyś odwiedzić zajęcia, lub jesteś nauczycielem i chciałbyś przyprowadzić na Galery swoich uczniów, zapraszam do kontaktu.

Gra KULKI, kula-17.blend, 11MB
Tę grę zrobiłem parę lat temu jako przykład możliwości Blendera do budowania prostych platformówek. Było to jeszcze zanim wprowadzono w Blenderze możliwość animowania bohatera ze skokami (krótko: nie było JUMP), i trzeba było zrobić wszystko własnoręcznie za pomocą klocków logicznych. W tych starych czasach nie było także możliwości bezpośredniego wyświetlenia tekstu z własności tekstowych, dlatego użyłem w tej grze odrobiny Pythona. Można dziś zbudować taką samą grę bez jawnego użycia tego języka programowania. Gra NIE JEST DOKOŃCZONA, są także w niej rozpoczęte prace nad zapisem stanu, ale nie działają, i nie odpowiadam za ewentualne błędy, straty, porażki lub niepowodzenia! Może komuś się jednak przyda, kto wie... :) Sterowanie: WSAD, Spacja=skok. Gra się kończy w chwili wypadnięcia z ostatniego poziomu, i wtedy aby zakończyć, wciśnij ESC. Licencja: CC-BY.
Strzelanie do puszek, puszka.blend, 14MB
Gra powstała gry pracowałem przez pół roku w USA, i dlatego posiada angielski opis. Zadanie jest proste - należy celować do puszek stojących na murku i strącić je wszystkie. Podczas tworzenia tej gry (w ciągu jednego wieczoru) nie użyłem Pythona, więc nie powinno być żadnych problemów z uruchomieniem nawet na domyślnie skonfigurowanym Blenderze. Aby zacząć grać, wskaż myszą ekran z grą, wciśnij Shift-Spacja, aby zmaksymalizować obszar a potem wciśnij P, co rozpocznie grę. Aby zakończyć, wciśnij ESC. Licencja: CC-BY.
Easy Emit, easy-emit-1.1.zip, 116kB
Makro/Skrypt, który można wykorzystać w BGE do tworzenia dymu, eksplozji, iskier, odłamków, efektów typu 'czary-mary' lub śniegu albo dymu. Skrypt działa poprawnie tylko wtedy, gdy obiekt generujący cząstki jest na SCENIE o indeksie 0. Jest to pierwsza scena w liście scen! Niestety, w skrypcie jest błąd, a autor dawno już nie ma czasu na jego utrzymanie, jednak przy ostrożnym korzystaniu można uzyskać fajne efekty. Oryginalny wątek można sprawdzić tutaj: https://blenderartists.org/forum/showthread.php?241656-easyEmit-*Update*-13-06-2013
Licencja: CC-BY.