Galery

Galery - jak podaje SJP, są to ciężkie prace polegające na wiosłowaniu na galerze, a także kara polegająca na zesłaniu na takie prace. W przypadku naszych zajęć faktycznie może być ciężko, ale tylko dlatego, że pracujemy nad tematami, które są trudne, ekscytujące i wspaniałe!

Cel zajęć

Celem tych zajęć jest "zrobienie czegoś fajnego w grafice, animacji lub grach, przy użyciu Blendera". Taka definicja zakłada, że przychodzisz na nie przygotowany, z własnym pomysłem, a grupa, i ja sam, pomagamy Ci rozwiązać tematy, które są dla Ciebie ważne. Młodzież ze szkół może liczyć na wsparcie i wyjaśnienia trudnych tematów, oraz pewne dobre podpowiedzi. Dotychczas w tych zajęciach brały osoby, które były studentami, uczniami liceów trójmiejskich, gimnazjalistami i nawet uczniami ze szkoły podstawowej. Każdy przyszedł z własnym projektem: ktoś robił grę, ktoś inny animację inspirowaną światem minecrafta, ktoś chciał wykonać efekty specjalne do filmu. Każdej z tych osób odrobinę pomogłem, mam nadzieję.

Materiały i pliki

Czasami potrzebne są jakieś natchnienia, i inspiracje, dlatego zamieszczam poniżej niektóre pliki przydatne w trakcie zajęć, i poza nimi. Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą, chciałbyś odwiedzić zajęcia, lub jesteś nauczycielem i chciałbyś przyprowadzić na Galery swoich uczniów, zapraszam do kontaktu.

Gra KULKI, kula-17.blend, 11MB
Tę grę zrobiłem parę lat temu jako przykład możliwości Blendera do budowania prostych platformówek. Było to jeszcze zanim wprowadzono w Blenderze możliwość animowania bohatera ze skokami (krótko: nie było JUMP), i trzeba było zrobić wszystko własnoręcznie za pomocą klocków logicznych. W tych starych czasach nie było także możliwości bezpośredniego wyświetlenia tekstu z własności tekstowych, dlatego użyłem w tej grze odrobiny Pythona. Można dziś zbudować taką samą grę bez jawnego użycia tego języka programowania. Gra NIE JEST DOKOŃCZONA, są także w niej rozpoczęte prace nad zapisem stanu, ale nie działają, i nie odpowiadam za ewentualne błędy, straty, porażki lub niepowodzenia! Może komuś się jednak przyda, kto wie... :) Sterowanie: WSAD, Spacja=skok. Gra się kończy w chwili wypadnięcia z ostatniego poziomu, i wtedy aby zakończyć, wciśnij ESC. Licencja: CC-BY.
Strzelanie do puszek, puszka.blend, 14MB
Gra powstała gry pracowałem przez pół roku w USA, i dlatego posiada angielski opis. Zadanie jest proste - należy celować do puszek stojących na murku i strącić je wszystkie. Podczas tworzenia tej gry (w ciągu jednego wieczoru) nie użyłem Pythona, więc nie powinno być żadnych problemów z uruchomieniem nawet na domyślnie skonfigurowanym Blenderze. Aby zacząć grać, wskaż myszą ekran z grą, wciśnij Shift-Spacja, aby zmaksymalizować obszar a potem wciśnij P, co rozpocznie grę. Aby zakończyć, wciśnij ESC. Licencja: CC-BY.
Easy Emit, easy-emit-1.1.zip, 116kB
Makro/Skrypt, który można wykorzystać w BGE do tworzenia dymu, eksplozji, iskier, odłamków, efektów typu 'czary-mary' lub śniegu albo dymu. Skrypt działa poprawnie tylko wtedy, gdy obiekt generujący cząstki jest na SCENIE o indeksie 0. Jest to pierwsza scena w liście scen! Niestety, w skrypcie jest błąd, a autor dawno już nie ma czasu na jego utrzymanie, jednak przy ostrożnym korzystaniu można uzyskać fajne efekty. Oryginalny wątek można sprawdzić tutaj: https://blenderartists.org/forum/showthread.php?241656-easyEmit-*Update*-13-06-2013
Licencja: CC-BY.