Programowanie grafiki 3D w OpenGL
Tematy wykładów
- Pierwszy program OpenGL
- Programowalny potok w OpenGL
- Wstęp do przekształceń przestrzeni
- Wczytywanie plików OBJ
- Tekstury w OpenGL
- Oświetlenie kierunkowe i punktowe
- Cieniowanie Gourauda oraz Phonga
- Tekstura sześcienna
- Shader geometrii
- Rendering pozaekranowy
- Shadow mapping
- Environment mapping
- Implementacja podłoża
- Wstęp do problemu kolizji
- Selekcja obiektów
Wymagania wstępne
- Umiejętność programowania w języku, który implementuje API OpenGLa, między innymi C/C++/C#/Java (wykład będzie oparty o implementację OpenGLa w języku C/C++).
- Znajomość podstawowych zaganień z zakresu tworzenia grafiki 3D (np. w środowisku Blender) będzie bardzo pomocna, ale nie jest wymagana.
Zaliczenie laboratorium
Regularnie oddawane zadania domowe na punkty.
Ocena 3.0 od 51% maksymalnej liczby podstawowych punktów. Każde kolejne 10% to pół oceny w górę.
Zaliczenie wykładu
Projekt na ocenę.
Materiały i literatura
- Janusz Ganczarski, OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D, Helion.
- Graham Sellers, Richard S. Wright Jr., Nicholas Haemel, OpenGL. Księga eksperta, Wydanie VII, Helion.
- Kevin Hawkins, Dave Astle, OpenGL. Programowanie gier, Helion.
- OpenGL Reference Manual, Silicon Graphics, Inc.
- Luke Benstead, Beginning OpenGL Game Programming, Cengage Learning PTR.