Strona dla studentów
Informacje i materiały dla studentów

Wstęp do programowania

Laboratorium 4 (łańcuchy znaków)

Zadanie 1

Napisz program, który będzie pobierał od użytkownika dwa słowa i wyświetlał, które z nich jest dłuższe. Uwzględnij też przypadek w którym słowa mają równą długość. Możesz użyć metod dostępnych dla łańcuchów znaków.

Zadanie 2

Napisz program, który sprawdza, czy podane przez użytkownika zdanie zaczyna się od wielkiej litery i kończy kropką. Program ma informować użytkownika o błędzie w zdaniu lub jego poprawności. Możesz użyć metod dostępnych dla łańcuchów znaków.

Zadanie 3

Napisz program, który sprawdza, czy podane przez użytkownika zdanie jest palindromem. Użytkownik może wpisać zdanie ze spacjami, rozpocząć je od wielkiej litery i zakończyć kropką. Możesz użyć metod dostępnych dla łańcuchów znaków, ale nie odwracających napis.

Zadanie 4

Napisz program, który obliczy ile danych samogłosek (a e i o u y) jest w podanym przez użytkownika ciągu znaków. Na końcu program ma wyświetlić informację ile razy występuje a, e... itd.

Zadanie 5

Napisz program, który policzy liczbę słów w podanym przez użytkownika ciągu znaków. Nie korzystaj z metod dostępnych dla łańcuchów znaków.

Zadanie 6

Napisz program, który dla podanego ciągu znaków wypisze jego wszystkie podciągi od długości 1 do długości podanego ciągu. Nie korzystaj z metod dostępnych dla łańcuchów znaków.