Strona dla studentów
Informacje i materiały dla studentów

Wstęp do programowania

Laboratorium 2

Zadanie 1

Napisz program, który będzie sprawdzał, czy podana przez użytkownika liczba jest parzysta i informował go o tym.

Zadanie 2

Napisz program, który będzie pobierał od użytkownika trzy liczby rzeczywiste: a, b i c, które są współczynnkiami trójmianu kwadratowego ax2+bx+c i informował użytkownika, czy trójmian ma rozwiązanie. Dodatkowo, jeśli rozwiązanie istnieje, może on wyświetlić wynik.

Zadanie 3

Napisz program, który wyświetli komunikat: Jeśli wciśniesz x to przestanę się wyświetlać, gdzie x to liczba lub litera. Program ma działać tak jak w komunikacie.

Zadanie 4

Napisz program, który będzie pobierał od użytkownika liczby dopóki ten nie wpisze 0. Następnie program wyświetli sumę dotychczas wpisanych liczb.

Zadanie 5

Napisz program, który wyświetli użytkownikowi menu
1. Dodawanie
2. Odejmowanie
3. Mnożenie
Po wciśnięciu 1,2 lub 3 użytkownik podaje dwie liczby, na których wykonywane jest wybrane działanie i wyświetlany jest wynik.

Zadanie 6

Napisz program, który będzie pobierał od użytkownika dwie liczby naturalne i znajdzie ich największy wspólny dzielnik (zaimplementuj algorytm Euklidesa).