Strona dla studentów
Informacje i materiały dla studentów

Wstęp do programowania

Laboratorium 11 (biblioteki)

Zadanie 1

Napisz program, który korzystając z biblioteki NumPy będzie rozbudownym kalkulatorem, w którym będą następujące operacje (na początku programu ma wyświetlać się menu z dostępnymi operacjami):

Zadanie 2

Napisz program, który korzystając z biblioteki NumPy tworzy jednowymiarową tablicę liczb naturalnych o rozmiarze n (podawane przez użytkowika), a następnie korzystając z metody reshape() wyświetla wszystkie możliwe macierze, które mogą powstać z tej tablicy.

Zadanie 3

Napisz program, który korzystając z bibliotek NumPy oraz Matplotlib rysuje na jednym wykresie funkcję sinus(x)(linią niebieską) i cosinus(x)(linią czerwoną) w zakresie od -2π do 2π. Na osi x wartość mają zmieniać się co π/2 (-2π,-3π/2, -π,...), zaś na osi y mają być tylko wartości -1, 0 i 1. Dodaj nazwę wykresu, opis osi i legendę.

Zadanie 4

Korzystając z biblliotek NumPy oraz Matplotlib napisz program, który przedstawia na wykresie słupkowym rozkład rzutu monetą. Użytkownik podaje n, p i s, gdzie n to liczba rzutów monetą, p to prawdopodobieństwo wyrzucenia orła (moneta nie musi być symetryczna) a s to liczba prób (jedna próba to n rzutów).

Zadanie 5

Korzystając z biblioteki Matplotlib i pliku wynikiKolokwium.txt (ocena_liczba osób) napisz program, który przedstawi dane z pliku na wykresie kołowym. Wykres ma być opisany, a wyniki podane w procentach.