/*Przykład1: Tablice 2x3 liczb typu int deklarujemy tak:*/
int tab[2][3];
/*Przykład 2: lub tak : */
int wymiar1,wymiar2; scanf("%d%d",&wymiar1,&wymiar2); nazwa_typu nazwa_tablicy[wymiar1][wymiar2]; // tablica o wymiarach wpisanych przez użytkownika
/*Przykład 3: Oto przykład deklaracji i jednoczesnego inicjowania tablicy 2x3 */
int tab[2][3]={{0,1,2},{3,4,5}};
/*Przykład 4: przypisanie komórce 0,0 wartości 7 (pamiętajmy że tablice numeruje się od zera) */
int tab[3][3]; tab[0][0] = 7;
/*Przykład 5: A oto przykład wypisywania macierzy 4x 4:*/
for(i=0; i<4; i++){ for(j=0; j<4; j++){ printf("%d",tab[i][j]); } printf("\n"); }
Napisz program który wczytuje tablice 4x4 (używajac 2 pętli
for) a następnie wypisuje ją na 2 sposoby: najpierw kolejno wiersze,
potem kolejno kolumny Na przykład dla tablicy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
wypisze
Oto kolejne wiersze tablicy: wiersz1: 1 2 3 4 wiersz2: 5 6 7 8 wiersz3: 9 10 11 12 wiersz4: 13 14 15 16 Oto kolumny tablicy: kolumna1: 1 5 9 13 kolumna2: 2 6 10 14 kolumna3: 3 7 11 15 kolumna4: 4 8 12 16
Dana jest tablica wymiaru 3x3 (mozna ją wpisać na sztywno)
Sprawdz czy wczytana tablica 3x3 ma w wierszach i w kolumnach
permutacje cyfr 1,2,3
UWAGA Zliczaj w każdym wierszu ilość cyfr
równych 1, 2 i 3 odpowiednio używając liczników licz1 licz2 i licz3.
Każda z cyfr powinna wystąpić dokładnie 1 raz, tj. licz1 == 1 licz2==1 i licz3 ==1.
Wiele innych sposobów, takich jak dodawanie liczb w wierszu itp. nie są na ogół poprawne
Oto przykład działania:
Dla tablicy: 1 2 3 1 3 2 1 2 3 Źle. Macierz nie w każdym wierszu i kolumnie ma permutacje elementów 1 2 3. Dla tablicy: 1 2 3 2 3 1 3 1 2 Macierz ma permutacje elemmentów 1 2 3 w każdym wierszu i kolumnie.
Napisz program który mnoży 2 macierze
a) kwadratowe
tj. obie o wymiarach n na n wczytanych przez użytkownika
b)
dowolnych sensownych wymiarów wpisanych przez użytkownika
Tu możesz sprawdzić czy Twój program działa na małych macierzach:
Mnożenie online