Dodawanie służbowego konta Outlook do poczty Gmail
2019-07-09 11:00:00
Niniejszy artykuł zawiera ogólną instrukcję dodawania konta Outlook do konta Gmail. Przejście tego procesu pozwala na wyświetlanie poczty ze służbowego adresu z "nowej poczty"  (domena *.ug.edu.pl) w skrzynce Gmail.

Opis procedury pod systememami mobilnymi znajduje się w centrum pomocy Google pod tym adresem.

Ta sama procedura w desktopowym systemie operacyjnym (z wykorzystaniem przeglądarki internetowej) wygląda podobnie: w pierwszym kroku należy przejść do ustawień skrzynki pocztowej (używając zębatego kółka w prawym, górnym rogu okna), a następnie w zakładkę konta i importowanie).
 
Krok 1: przejście do ustawień skrzynki
 
Krok 2: przejście do okna Dodaj konto pocztowe
 
Po wykonaniu powyższych kroków ukaże się okno które umożliwi podanie dodawanego przez nas adresu. Po wprowadzeniu poprawnego adresu powinno ukazać się kolejne okno z opcją wprowadzenia hasła do adresu na Outlook oraz wybrania indywidualnych preferencji, takich jak przechowywanie kopii wiadomości na serwerach Google. Jeśli Google podaje, że nie może się zalogować na podany adres, należy spróbować podać zmienić pierwszą literę imienia i nazwiska na wielką (na przykład Jan.Kowalski@ug.edu.pl zamiast jan.kowalski@ug.edu.pl)

 
Krok 3: wprowadzenie niezbędnych danych

Po poprawnym zalogowaniu, na skrzynkę Outlook powinien przyjść mail uwierzytelniający, który poprosi o potwierdzenie naszej decyzji. Jeśli cały proces przebiegnie poprawnie, to zakładka konta i importowanie powinna wyglądać tak:
 
Wygląd zakładki Konta i importowanie po poprawnym przejściu procedury

 
W przypadku jakichkolwiek problemów z właściwym przejściem niniejszej procedury zapraszam do kontaktu (pokój 28).
Bartłomiej Pawelski