Gra - dziedziczenie itp.

W pliku DynamiczneW.java jest przyład ilustrujący mechanizm dynamicznego wiązania metod, a w pliku KonwM.java jest przykład ilustrujący machanizm konwersji typów.

W pliku Gra12.java znajduje się szkic gry: przeszukiwanie jaskini

Zadanie 1. Uzupełnić klasę Sciana tak, żeby przy próbie wejscia na ścianę wykonywany był automatcznie ruch powrotu na poprzednią pozycję. Wprowadzić ściany do "jaskini" (można nie tylko na brzegach ale i jako przeszkody) (Do powyższych rozszerzeń wystarczy odkomentować pewne miejsca.) Ponadto wejście na ścianę powinno powodować odjęcie jednego punktu.

Zadanie 2. Uzupelnić klasę ZwyklePole tak, żeby przy każdym ruchu był odejmowany jeden punkt.

Zadanie 3. Uzupełnić klasę Wyjscie i wprowadzić to pole do jaskini. (Ta klasa powinna dawać możliwość wyboru: kończymy grę lub kontynuujemy)

Zadanie 4. Dołączyć nową podklasę klasy Pole: PolePremia dodającą punkty i wypróbować ją

Zadanie 5. Utworzyć podklasę Sciemnij taką, żeby wejście na Sciemnij powodowało, że od tej chwili przez kilka ruchów nie jest wyświetlana pozycja gracza. Konieczna też będzie modyfikacja klasy Stan.

Zadanie 6. Przekonać się, że gdyby zamiast metody komentarz() uzywać pola komentarz przesłanianego w podklasach klasy Pole , podobnie jak to było z metodą komentarz() , to nie osiągnęlibyśmy dobrego rezultatu (wiązanie statyczne dla pól!). Wystarczy to sprawdzić dla jednej podklasy.