Graficzny Interfejs
W pliku GIdoObl.java znajduje się przykładowy program ilustrujący styl programowania, w którym rozdzielona jest klasa realizująca obliczenia, czy modelująca jakiś system, od klasy dającej interfejs graficzny dla użytkownika.
W pliku Konto.java znajduje sie klasa modelujaca proste konto bankowe.
Zadanie 1. Dorobić interfejs graficzny do klasy Konto wzorując się na schemacie z przykładu GIdoObl.java. Wzór interfejsu podany bedzie na zajęciach (jest też skrótowo naszkicowany poniżej).
stan | ....1250.... |
(JLabel) | (JTextField) | - |
wpłata/wypłata | ....-100... |
JButton) | (JTextField) | - |
..rezultat.. | odblokuj |
(JTextField) | (JButton) | - |
Zadanie 2. Zmodyfikować zgłaszanie i obsługę wyjątku tak, żeby w wyjątku przekazywana była kwota o jaką przekroczono możliwość wypłaty (np. "o 20 za duzo") i ta wartość była wypisywana w polu "rezultat" Wskazowka: PrzykladW14.java pokazuje podstawowe sprawy dotyczące wyjątków.